Ü
Y
E
L
İ
K

Sosyal Hizmetler Kolunda Görevli Çalışanların da Sabit Ek Ödemedeki %20 Artıştan Yararlanabilmesi İçin Dava Açtık

Sosyal Hizmetler Kolunda Görevli Çalışanların da Sabit Ek Ödemedeki %20 Artıştan Yararlanabilmesi İçin Dava Açtık Sosyal Hizmetler Kolunda Görevli Çalışanların da Sabit Ek Ödemedeki %20 Artıştan Yararlanabilmesi İçin Dava Açtık
Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme, 25.08.2021 tarih ve 31579 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme’nin “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme” başlıklı 3. Bölümünün “İlave Ek Ödeme” puanı başlıklı 45. maddesine göre; “4 üncü ve 5 inci maddelerin birinci cümlelerinin uygulanmasında 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre belirlenen ek ödeme oranları %20 artırımlı uygulanır.”  Toplu Sözleşme’nin 3. Bölümünün başlığı “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme” şeklinde olup, tabip dışı personele ek ödeme yapılmasını düzenleyen TİS hükümlerinin, sosyal hizmet kolunda görevli olan sağlık emekçilerine de ek ödeme yapılmasına dair düzenlemeyi içermesi gerekmektedir. Bu nedenle, Huzurevi, Yaşlı Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi’nde “diyetisyen” olarak görev yapan üyemiz için Kuruma başvuru yapılmış, fakat Kurum tarafından verilen yanıt içeriğinde, TİS düzenlemelerinin, “Sağlık Bakanlığı'nda görevli tabip dışı personeli, 2547 sayılı Kanuna tabi olarak, Yükseköğretim kurumlarında görevli tabip dışı sağlık personeli ve 2659 sayılı Kanuna tabi olarak, Adli Tıp Kurumu'nda görevli tabip dışı sağlık personeli” kapsadığı yönünde yanıt verilerek, üyemizin, kendisine “ek ödeme yapılmasına dair talebi” reddedilmiştir. Toplu Sözleşme’nin 3. Bölümünün başlığı “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme” olmasına rağmen “sosyal hizmet kolunda” görevli sağlık emekçilerinin, ek ödeme yapılacak tabip dışı personelin dışında tutulması “eşitlik ilkesine” açıkça aykırıdır. Sendikamız, bir “Sağlık ve Sosyal Hizmet Kolu Kamu Çalışanları Sendikası” olduğundan, söz konusu eşitsizlik karşısında da sessiz kalınmamış, Genel Sağlık-İş, yine farkını ortaya koymuş, “üyemizin talebinin reddine dair birel işlem ile birlikte TİS’in “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme” başlıklı 3. Bölümünün “Tabip Dışı Personelin Ek Ödemelerinin Aylıklarla Birlikte Ödenmesi” başlıklı 4. maddesi ve "Ek Ödemelerin Aylıklarla Birlikte Ödenmesi" başlıklı 5. maddesinin, sosyal hizmetler kolunda görev yapan tabip dışı personeli kapsamadığı hususunun dikkate alınarak, "EKSİK DÜZENLEME" nedeniyle, idarelerin savunması beklenmeksizin, ayrı ayrı yürütmelerinin durdurulmasına ve iptaline karar verilmesi” istemiyle Danıştay 12. Dairesi nezdinde iptal davası açılmıştır. Sendikamızca açılan davada ilk etapta yürütmenin durdurulması, devam eden süreçte ise, iptal kararı verilmesi halinde, Sağlık Bakanlığı, Yükseköğretim Kurumları ve Adli Tıp Kurumu’nda görevli olan “tabip dışı sağlık personelinin” hakları aynen korunmaya devam ederken, Sosyal Hizmetler kolunda görevli olan, “tabip dışı sağlık emekçilerinin” de ek ödemeden yararlanmasının önü açılacaktır. Genel Sağlık-İş olarak, gerek sağlık, gerekse de sosyal hizmet kolunda görevli üyelerimizin, maddi ve manevi varlığının geliştirilmesi, özlük haklarının iyileştirilmesi, sağlık emekçilerinin, huzur içerisinde görevlerini icra edebilmeleri için ezberleri bozmaya, klişeleri ortadan kaldırmaya, eşitsizliklere karşı durmaya devam edeceğiz. Dr. Derya Uğur Genel Sağlık-İş Genel Başkanı