Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı’nda Görev Yapan Personelin De Sabit Ek Ödemedeki %20 Artıştan Yararlanabilmesi İçin Dava Açtık
Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme, 25.08.2021 tarih ve 31579 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme’nin “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme” başlıklı 3. Bölümünün “İlave Ek Ödeme” puanı başlıklı 45. maddesine göre; “4 üncü ve 5 inci maddelerin birinci cümlelerinin uygulanmasında 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye göre belirlenen ek ödeme oranları %20 artırımlı uygulanır.”
Söz konusu düzenlemenin, mevcut uygulama bakımından “tabip dışı personeli” kapsaması nedeniyle Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı’nda görevli olan üyemiz tarafından, Sağlık Bakanlığına başvurularak, "Toplu Sözleşme’nin 45. maddesinde, “375 sayılı KHK’ya göre belirlenen ek ödeme oranının % 20 artırımlı uygulanacağının belirtilmesine rağmen” Ocak 2022 döneminde, “% 20 artırımlı ek ödemeden” yararlandırılmadığı" belirtilmiş, "Toplu Sözleşme’nin ilgili hükmü doğrultusunda, Ocak 2022 dönemi de dahil olmak üzere, görevine devam edeceği süre boyunca “% 20 artırımlı ek ödemeden” yararlandırılması için gerekli idari işlemlerin yapılmasını, mahrum kaldığı tüm hak edişlerinin yasal faiziyle birlikte kendisine ödenmesi" talep edilmiştir.
Üyemizin başvurusuna istinaden Sağlık Bakanlığı tarafından verilen yanıtta, “Bakanlık Merkez Teşkilatı kadrolarında çalışan personelin, TİS’in 45. maddesi hükmünden yararlanmasının mümkün olmadığı” belirtilmiş ve üyemizin talebi reddedilmiştir.
Toplu Sözleşme’nin 3. Bölümünün 4. maddesinin başlığı “Tabip Dışı Personelin Ek Ödemelerinin Aylıklarla Birlikte Ödenmesi” şeklinde olmasına rağmen Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı’nda görevli tabip dışı personelin, uygulama dışında bırakılması açıkça hukuka aykırıdır. Bu nedenle, Genel Sağlık-İş, yine farkını ortaya koymuş, “üyemizin talebinin reddine dair birel işlem ile birlikte TİS’in “Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İlişkin Toplu Sözleşme” başlıklı 3. Bölümünün “Tabip Dışı Personelin Ek Ödemelerinin Aylıklarla Birlikte Ödenmesi” başlıklı 4. maddesi ve "Ek Ödemelerin Aylıklarla Birlikte Ödenmesi" başlıklı 5. maddesinin, Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı’nda görev yapan tabip dışı personeli kapsamadığı hususunun dikkate alınarak, "EKSİK DÜZENLEME" nedeniyle, idarenin savunması beklenmeksizin, ayrı ayrı yürütmelerinin durdurulmasına ve iptaline karar verilmesi” istemiyle Danıştay 12. Dairesi nezdinde iptal davası açılmıştır.
Sendikamızca açılan davada ilk etapta yürütmenin durdurulması, devam eden süreçte ise, iptal kararı verilmesi halinde, Sağlık Bakanlığı, Yükseköğretim Kurumları ve Adli Tıp Kurumu’nda görevli olan “tabip dışı sağlık personelinin” hakları aynen korunmaya devam ederken, Sağlık Bakanlığı Merkez Teşkilatı’nda görevli olan, “tabip dışı sağlık emekçilerinin” de ek ödemeden yararlanmasının önü açılacaktır.
Genel Sağlık-İş olarak, üyelerimizin, maddi ve manevi varlığının geliştirilmesi, özlük haklarının iyileştirilmesi, sağlık emekçilerinin, huzur içerisinde görevlerini icra edebilmeleri için ezberleri bozmaya, klişeleri ortadan kaldırmaya, fark yaratmaya ve eşitsizliklere karşı durmaya devam edeceğiz.
Dr. Derya Uğur
Genel Sağlık-İş Genel Başkanı