Ü
Y
E
L
İ
K

Bursa Acil Sağlık Hizmetlerinde Yaşanan Sorunların Çözülmesi İçin Bakanlığa Taleplerimizi İlettik

Bursa Acil Sağlık Hizmetlerinde Yaşanan Sorunların Çözülmesi İçin Bakanlığa Taleplerimizi İlettik Bursa Acil Sağlık Hizmetlerinde Yaşanan Sorunların Çözülmesi İçin Bakanlığa Taleplerimizi İlettik
Sendikamız Genel Sağlık-İş, Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bir yazı göndererek, Bursa Acil Sağlık Hizmetlerinde yaşanan sorunların bir an önce çözülmesi amacıyla gerekli çalışmaların yapılmasını talep etti. Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilen yazıda, İstanbul iline hasta sevklerinin gidiş-dönüş süresinin trafik yoğunluğuna göre bazen 10 saati bulduğu, bu tür bir görevden dönen ekibin dinlenmesine fırsat verilmeden yeni görevlere gönderildiği, dinlenme hakkı tanınmadığı şeklinde Genel Sağlık-İş’e başvurular geldiği belirtildi. Genel Sağlık-İş Genel Başkanı Zekiye Bacaksız imzasıyla gönderilen yazıda, 24 saat nöbet tutan şoförlerin hizmet ve hasta nakil araçları için nöbetçi şoförün yerine gelecek şoför adı altında acil yardım ambulansı görevini sürdürdüğü halde göreve çağrıldığı, icap nöbeti yazılmadığı halde icap nöbeti şekline dönüştürüldüğü şeklinde Genel Sağlık-İş'e gelen şikâyetlere dikkat çekildi. Sağlık emekçilerinin gece gündüz demeden büyük bir özveri ile vatandaşlara sağlık hizmeti sunduğunun hatırlatıldığı yazıda; “Bu hizmetleri sırasında hizmetin daha iyi işleyebilmesi adına Bursa ve civarındaki ambulansların, İstanbul sevkleri sırasında hem İstanbul-İzmir otoyolunu hem de Osmangazi Köprüsünü kullanmaları hem hastaların bir an önce nakledilmelerini hem de sağlık personelinin daha kısa sürede görev yerine dönmesini sağlayacaktır.” denildi. Genel Sağlık-İş tarafından Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilen yazıdaAnayasa’nın 50. Maddesine göre, dinlenmenin her çalışanın hakkı olduğunun altı çizilerek “Bu kapsamda acil sağlık hizmetlerinde görevli personelin dinlenmelerinin sağlanmaları da önem arz etmektedir. Belirtildiği gibi uzun bir görevden dönen yorgun personelin dinlenmesi bir sonraki görevlerinin sorunsuz bir şekilde ifa edilebilmesi için çok önemlidir. Bu nedenle 657 sayılı yasaya göre bu şekilde uzun görevlerden dönen istasyonların personellerinin dinlenmeleri mutlaka sağlanmalıdır.” ifadelerine yer verildi. Yazıda, 24 saat nöbet tutan bir sağlık çalışanının en temel hakkı olan dinlenme saatinde, tekrar göreve çağrılması ve göreve devamının istenmesinin beraberinde birçok hukuki sorunu da beraberinde getirebileceği ve bu personelin hem kendisine hem de hizmet verdiği vatandaşlarımıza zarar vermesinin yüksek olasılık olduğu uyarısında bulunuldu. Dinlenme saatlerinde personelin göreve davet edilmesi yerine farklı çözüm yollarının bulunmasının hizmetin verimliği, hasta ve çalışan güvenliği açısından yerinde bir karar olacağının kaydedildiği yazıda, sağlık çalışanlarının daha huzurlu ve güvenli bir ortamda görev yapabilmelerinin sağlanması için belirtilen sorunların bir an çözülmesi amacıyla gerekli çalışmaların yapılması talep edildi. Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilen yazı için tıklayınız