Ü
Y
E
L
İ
K

AİLE SAĞLIĞI ÇALIŞANLARININ “TEŞVİK ÖDEMELERİNDE” YENİ BİR ÇIĞIR AÇTIK!

AİLE SAĞLIĞI ÇALIŞANLARININ “TEŞVİK ÖDEMELERİNDE” YENİ BİR ÇIĞIR AÇTIK! AİLE SAĞLIĞI ÇALIŞANLARININ “TEŞVİK ÖDEMELERİNDE” YENİ BİR ÇIĞIR AÇTIK!

Karabük’te bir Aile Sağlığı Merkezi’nde “aile sağlığı çalışanı” olarak görev yapmakta olan üyemiz ile aynı aile hekimliği biriminde görev yapmakta olan “aile hekimi”, aile hekimliği uzmanlık eğitimi nedeniyle 6 yıl boyunca 6 ay sahada eğitim görmesi gerektiğinden, söz edilen aile hekimi yerine “yine aynı aile sağlığı merkezinden” bir aile hekimi gönüllü olarak, söz edilen aile hekimi yerine görev yapmaya başlamıştır. Fakat asıl aile hekimi yerine, bu görevi icra eden aile hekiminin yapmış olduğu muayene sayısının, “aile sağlığı çalışanı” olan üyemize yapılacak teşvik ödemesine ilişkin hesaplamada dikkate alınması gerekip, müvekkile teşvik ödemesi yapılması gerekirken, üyemize "teşvik ödemesi" adı altında hiçbir ödeme yapılmamıştır.

Bu görevi, asıl aile hekimi yerine yürütmekte olan aile hekimi ile görev yapan aile sağlığı çalışanına teşvik ödemesi yapılması nedeniyle, “eşitlik ilkesine aykırı” bir durum olduğu kanaatiyle üyemiz tarafından davalı idareye başvurularak, mahrum kaldığı teşvik ödemesine dair hak edişlerinin yasal faiziyle birlikte kendisine ödenmesi talep edilmiştir.

Üyemizin talebinin, haksız ve hukuka aykırı bir şekilde reddedilmesi üzerine üyemiz tarafından, Sendikamız Genel Sağlık-İş’e başvurulmuştur. Devam eden süreçte ise, Hukuk Müşavirliğimiz tarafından gerekli hazırlıklar yapılarak, Kastamonu İdare Mahkemesi’nde “iptal ve tam yargı davası” açılmıştır.

Kastamonu İdare Mahkemesi tarafından yapılan yargılama sonucunda verilen kararda, “Olayda, her ne kadar davalı idarece teşvik ödemesi yapılabilmesi için çalışmaların kaydedildiği sistem üzerinden alınan veriler değerlendirilmek suretiyle sonuca gidildiği ileri sürülmüş ise de, mevzuat uyarınca kendisine verilen görev ve sorumlukları yerine getirdiği hususunda çekişme bulunmayan davacının birlikte görev yaptığı hekimin uzmanlık eğitimi nedeniyle başka birime görevlendirilmesinin ve bu suretle muayene ortalamasına ilişkin verilerin sisteme girişinin yapılamamasının olumsuz sonuçlarının davacıya yüklenemeyeceği, aksi halin kabulünün sağlık hizmetlerinin sunumunda görev alan bir çalışan ile diğer çalışanlar arasında eşitlik ilkesine aykırılık doğuracağı ve hakkaniyetle bağdaşmayacağı açıktır.

Bu durumda, Karabük ili, Merkez … Aile Sağlığı Merkezi … no’lu Aile Hekimliğinde görev yapan davacının, teşvik ödemesine dair mahrum kaldığı hak edişlerinin yasal faiziyle birlikte ödenmesi istemiyle yapılan başvurunun reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka ve hakkaniyete uyarlık bulunmadığı sonucuna ulaşılmaktadır.” denilerek, DAVANIN KABULÜNE, TEŞVİK ÖDEMESİNE İLİŞKİN HAK EDİŞLERİNİN YASAL FAİZİYLE BİRLİKTE ÜYEMİZE ÖDENMESİNE KARAR VERİLMİŞTİR.

Genel Sağlık-İş, kazandığı hukuki zaferlerin ardından bu kazanımlara riayet etmeyerek, hukuka aykırı eylem ve işlemlerine devam eden idareye karşı hukuki mücadelesini sürdürerek, yeni zaferler elde etmeye devam etmektedir. Kastamonu İdare Mahkemesi tarafından verilen karar ile aile sağlığı çalışanlarının teşvik ödemesi bakımından yeni bir çığır açılmış, tıpkı üyemizle aynı durumda olan tüm sağlık çalışanlarının mağduriyetlerinin giderilmesine katkı sağlanması bakımından büyük bir adım atılmıştır.

Bu güzel kararı, tüm sağlık emekçilerine armağan ediyor; tüm sağlık emekçilerini GERÇEK EMEK ÖRGÜTÜ OLAN Genel Sağlık-İş çatısı altında toplanmaya davet ediyoruz.