Sendikamız, yurt genelinde faaliyet göstermekte olan bir Sendika olup Sendika Tüzüğü’nün “Sendikanın Amaç ve İlkeleri” başlıklı 4. maddesinin 1-a bendi ile “Üyelerinin ortak ekonomik, sosyal, kültürel, mesleki, sendikal, hukuksal ve özlük hak ve çıkarlarını korumayı ve geliştirmeyi”, 4/1-m bendi ile “Tüm vatandaşların, sendika üyelerinin ve tüm çalışanların, sağlık hizmetlerinden ücretsiz, eşit ve adaletli bir biçimde yararlanabilmeleri için oluşturulacak her türlü sağlık politikasına doğrudan müdahale edebilmeyi, görüş bildirmeyi, alternatif kamucu sağlık politikaları üretmek amacıyla proje üretmeyi ve çalışmalar yapmayı, bu maksatla idari ve hukuki zeminde girişimde bulunmayı “kendisine ilke edinmiştir.
Sendikamıza gelen bilgiler üzerine 112 Komuta Kontrol Merkezlerinde gerekli teknolojik altyapı sağlanmadığı için; Türkçe bilmeyen kişilerin acil çağrıda bulunması veya bulundukları bölgede tam adres tarifi yapamayan kişilerin var olması nedeni ile ambulans hizmetlerinin vakaya erişiminde gecikmeler yaşanmaktadır.
Basit bir teknolojik altyapı çalışmasıyla çözülebilecek acil sağlık hizmetine ihtiyacı olan yurttaşlarımızın yaşamış olduğu ciddi mağduriyetler için İçişleri Bakanlığı Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi 112 Acil Çağrı Merkezi’ne ve Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne Sendikamız Genel Sağlık-İş tarafından başvuruda bulunulmuştur.
Başvurumuz kapsamında sağlık hizmetlerinin geciktirilemez ve ikame edilemez niteliği ve acil sağlık hizmeti gereken hallerde acil tıbbi müdahalede bulunmaya yetkili personel tarafından doğru müdahalenin zamanında yapılmasının önemine vurgu yapılarak, 112 Komuta Kontrol Merkezi personeline internet erişimi ve SIM kartı olan tablet verilmesi ile mevzuat hükümleri, iyi uygulama örnekleri ve acil sağlık hizmetlerinin niteliği kapsamında hasta veya yaralının konumunun tam olarak belirlenmesi sorununun kolaylıkla çözülebileceği belirtilmiş; Bakanlıklardan işbirliği yaparak, gerekli teknolojik altyapının sağlanması talep edilmiştir.